Drożdżówki z serem.

Ponownie zachęcona do wypiekania na śniadanie wraz z wyderzeniem na fb, postanowiłam rozpieścić najbliższych odrobiną słodkości. Pyszne, pachnące niczym w nalepszej cukierni drożdżówki. 
Warte polecenia. Do kawy, od święta i na codzień na drugie śniadanie i do szkoły.


Składniki:
CIASTO DROŻDŻOWE 

- 3 szkl mąki pszennej tortowej 
- 1/2 szkl cukru 
- 50 g masła
- 25 g świeżych drożdży 
- 3 żółtka
- 1/2 szkl mleka
- otarta skórka z cytryny 
- szczypta soli
MASA SEROWA 
- 500 g sera białego 
- cukier waniliowy
- 3-4 łyżki cukru trzcinowego
- 1 jajko
LUKIER 
- ok. 1 czubatej szklanki cukru pudru
- sok z jednej cytryny


Drożdże mieszam z połową lekko podgrzanego mleka, łyżką cukru i łyżką mąki. Odstawiam na ok. 15 minut. Drugą połowę mleka podgrzałam mocniej i rozpuściłam w niej masło. 
Mąkę przesiałam, dodałam przestudzone mleko z masłem i roztrzepane żółtka, pozostały cukier i zaczyn drożdżowy oraz skórkę cytrynową. Wyrabiałam kilka minut  i odstawiłam na godzinę, żeby wyrosło. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.
Do sera dodaje cukier trzcinowy i waniliowy, wbiłam także jajko i blenduje na gładką masę.
Wyrośnięte ciasto wałkuję odrobinę podsypując blat mąką. Na płat ciasta nałożyłam masę serową i rozsmarowałam ją równomiernie na całej powierzchni. 1/3 płata, wzdłuż od dłuższego boku, zagięłam do środka po czym przykryłam pozostałą 1/3 wolną, pojedynczą części. Powstał złożony na 3 części wąski, długi prostokąt. Ten pokroiłam ostrym nożem w poprzek na części szerokości ok. 5 cm. Każdy taki kawałek brałam do rąk i skręcałam w połowie długości a następnie układałam luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Drożdżówki przykryłam ściereczką i zostawiłam na 10-15 minut żeby się lekko napuszyły. Piekłam 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Lukrowałam jeszcze ciepłe smarując je lukrem utartym z cukru pudru i soku cytrynowego. Zanim lukier zastygnie można posypać bułeczki skórka pomarańczową lub tylko cukrem pudrem.

Komentarze

  1. Ja również. Drożdżóweczki tak pyszne ze napewno często zagoszczą w moim domu..

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie wygladaja! Dziekuje za wspolne wypiekanie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojoj jakie fajne te bułeczki, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne...dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja dziękuję i czekam na następną super akcje wypiekania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za wspólne pieczenie. Było przepysznie! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne