Jagodzianki - smaki lata...

Lato, słońce, las i... jagody. A jak jagody to i jagodzianki. Pyszne puszyste ciasto drożdżowe i jagody...ze szklanka zimnego mleka - palce lizać. 
Wypróbujcie, przepis jest naprawdę łatwy...


Składniki:
CIASTO DROŻDŻOWE 

- 3 szkl mąki pszennej tortowej+do podsypania
- 1/2 szkl cukru 
- 100 g masła
- 25 g świeżych drożdży 
- 4 żółtka
- 1/2 szkl mleka
- szczypta soli
- litr jagód + kilka łyżek cukru
- cukier puder


Drożdże mieszam z połową lekko podgrzanego mleka, łyżką cukru i łyżką mąki. Odstawiam na ok. 15 minut. Drugą połowę mleka podgrzałam mocniej i rozpuściłam w niej masło.
Mąkę przesiałam, dodałam przestudzone mleko z masłem i roztrzepane żółtka, pozostały cukier i zaczyn drożdżowy. Wyrabiałam kilka minut  i odstawiłam na godzinę, żeby wyrosło. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.
Gdy ciasto wyrośnie, lekko je zagniatam a potem nożem odcinam kawałki ciasta podobnej wielkości. W palcach formuje nie duży placek i nakładam dwie łyżeczki jagód z cukrem. Dokładnie sklejam ciasto i formuje kulkę. Układam na stolnicy. Wszystkie jagodzianki przykrywam sciereczką i odstawiam na pół godziny.
Piekę około 30 min w 180 st C.

Komentarze

Popularne