Drożdżowe bułeczki z kapustą i pieczarkami

Zapraszam na pyszne drożdżowe bułeczki z kapustą i pieczarkami. Fajna propozycja na drugie śniadanie do pracy lub szkoły i idealny dodatek do gorącego  czerwonego barszczu. Szczególnie w mroźne, zimowe popołudnia.

Składniki:
- 3 szkl mąki pszennej tortowej 
- łyżeczka cukru
- 50 g masła
- 25 g świeżych drożdży 
- 3 żółtka
- 1/2 szkl mleka
- szczypta soli, pieprz, kminek, mak
- 1/2 kg kapusty kwaszony
- 1/2 kg pieczarek
- 2 średnie cebulki


Drożdże mieszam z połową lekko podgrzanego mleka, łyżką cukru i łyżką mąki. Odstawiam na ok. 15 minut. Drugą połowę mleka podgrzałam mocniej i rozpuściłam w niej masło.
Mąkę przesiałam, dodałam przestudzone mleko z masłem i roztrzepane żółtka i zaczyn drożdżowy. Wyrabiałam kilka minut  i odstawiłam na godzinę, żeby wyrosło. Ciasto powinno podwoić swoją objętość.
Przygotowanie nadzienia: kapustę opłukuje, by nie była zbyt kwaśna. Gotuje w osolonej wodzie. Cebulę obieram, kroję  w kosteczkę, smażę na maśle, dorzucam pokrojone w plasterki pieczarki. Kapustę odciskam i siekam. Doprawiam solą i pieprzem. Dodaje zeszkloną cebulę i pieczarki, mieszam. 
Kiedy ciasto jest już wyrośnięte można odrywam niewielką porcję. Każdą część lekko rozgniatam. Kładę  nadzienie, zlepiam brzegi, formując okrągłe bułeczki i układam na wyłożonej papierem blaszce, łączeniem do dołu, zachowując odstępy pomiędzy bułeczkami. Przykrywam sciereczką, odstawiam na 30 minut do wyrośnięcia. Przed samym pieczeniem smaruje mlekiem i posypuje makiem.
Piekę temperaturze 180ºC przez około 20-25 minut.


Komentarze

Popularne