Drożdżowe ciasto cynamonowe - odrywane

Tym razem coś na długie jesienne wieczory. Idealne ciasto do kawy, herbaty czy kubka gorącego mleka. Mialam okazję w tym tygodniu testować masło roślinne Finuu, od Streetcom. I tym razem postanowiłam wykorzystać to masło do wypieków. Polecam. Zapach cynamonu w domu - cudowny...
I szkoda tylko że zjedliśmy je tak szybko że nie zdążyłam z fotkami...

Składniki:
- 20 g świeżych drożdży
- 150 ml mleka
- 400 g mąki pszennej
- 100 g cukru
- 50 g masła (u mnie Finuu)
- 2 jajka
- szczypta soli
Dodatkowo:
- 70 g masła
- 100 g cukru
- 2 łyżeczki cynamonu

Do lekko podgrzanego mleka rozkruszam drożdże i mieszam z łyżeczką cukru, aż do dokładnego rozpuszczenia. Odstawiam w ciepłe miejsce na 10 minut. Rozpuszczam masło i zaczynam przygotować drożdżowe ciasto.
Do zaczynu, przesiewam mąkę, dodaje cukier, sól, lekko ciepłe masło oraz jajka. Wyrobiam jednolite i elastyczne ciasto. Następnie ciasto przykrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce do czasu, aż podwoi objętość.
W tym czasie przygotować nadzienie: rozpuszczam masło, cukier dokładnie mieszam z cynamonem.
Po wyrośnięciu, wyjmuje ciasto z miski i rozwałkowuje na prostokąt o wymiarach 30x60cm. Smaruje go roztopionym masłem i posypuje mieszanką cukru z cynamonem. Placek kroję (wzdłuż krótszego boku) na 6 równych pasków o szerokości 10 cm. Paski układam jeden na drugim i kroję je w poprzek na kawałki o szerokości 5 cm. Kawałki układam pionowo w keksówce (dla ułatwienia opieram ja o coś ). Ponownie przykrywam ściereczką i odstawiam by podrosło.
Piec w temperaturze 180°C  przez około 40 minut.

Komentarze

Popularne